Let the right one in (review)

7/31/2010 11:13:00 AM

Please, Oskar... Be me, for a little while.

Let the right one in nu mi s-a părut genul "romance" după poster, cu toate că era pus la această categorie. După ce am văzut jumătate din el, mi-am dat seama de ce ţine de "romance", dar eu aş caracteriza filmul mai mult ca fiind interesant, ciudat şi creepy. Per total, bun.

Un băiat de 12 ani întâlneşte o brunetă frumuşică, de-o vârstă cu el. Cei doi încep să se placă şi se "cuplează" atât cât pot doi copii. Adică nu în mod porno sau altceva de genul, înţelegeţi? Şi asta e foarte tare la filmul ăsta... iubirea asta ciudată, plină de sânge, dar pură... Fata e vampir şi cu toate astea lucrurile neobişnuite se petrec cu un ton... normal. Nici nu prea ştiu cum să explic, probabil asta e partea "creepy" la care mă refeream şi mai devreme.

Filmul este suedez, mie mi-a luat ceva timp să îmi dau seama că actorii nu rostesc cuvintele pe care le aud. Lina Leandersson e genială în film, îşi joacă foarte bine rolul, la fel şi puştiul-Kåre Hedebrant , dar ea iese mai mult în evidenţă. Eli îl iubeşte pe Oskar şi tocmai de aceea îl îndeamnă să răspundă violenţelor celor de la şcoală care îşi băteau joc de el, iar dorinţa asta de a-l ocroti pe băiat e ceva relativ nou sau cel puţin nu atât de întâlnit în poveşti, mai ales în cele cu copii.

Pentru că mi-am propus să analizez un pic şi titlurile atunci când sunt mai interesante, "Let the right one in" cred că se referă şi la casă, dar şi la suflet. Eli reprezintă pentru Oskar atât o persoană iubită cât şi una capabilă să îl ocrotească sau răzbune, după cum spuneam şi mai sus.

Mai mult nu ştiu ce să vă mai spun, este unul dintre acele filme care nu te lasă cu foarte multe cuvinte la dispoziţie. Dacă l-aţi văzut să îmi spuneţi cum vi s-a părut, dacă v-a plăcut şi dacă nu l-aţi văzut, aştept să îl vedeţi şi să îmi lăsaţi apoi un comentariu cu impresii.