Doubt (review)

8/14/2010 02:17:00 AM

You just want things to be resolved so you can have simplicity back.

Cine nu are dubii asupra şi celor mai mărunte lucruri pe care le face ?

Dubii (sursă poză). Slăbiciuni. Despre asta e vorba în filmul ăsta, dar nu ştiu de ce am menţionat asta, de parcă nu vă daţi seama şi singuri din titlu. Ne îndoim când vine vorba de probleme... importante, oare am făcut ce trebuia? Oare ăsta e sfârşitul pe care îl vreau? Sau continuarea pe care o vreau? Oare cuvântul cuiva e suficient pentru a ştii adevărul?

Le întâlnim din nou pe Amy Adams şi Meryl Streep, în rolurile maicilor James, respectiv Beauvier, de această dată în cadru intrând şi un al treilea personaj, Father Flynn interpretat de Philip Hoffman. Acţiunea se petrece la o şcoală catolică din Bronx, în anii '60 şi urmăreşte povestea celor două măicuţe, total opuse la caracter, care încep să îl suspecteze pe Părintele Flynn de pedofilie.

Doubt e din 2008 şi Julie and Julia e din 2009, deci presupun că acesta a fost primul film în care cele două actriţe au lucrat împreună. Amândouă sunt excelente şi triunghiul format din aceste personaje aduce în prim plan anumite avantaje care pot deveni dezavantaje. Aduce ideea de echilibru. Sister Beauvier este tipul de om sever, care pune la îndoială totul, mai puţin propria judecată şi raţiune, iar sister James persoana naivă, cu suflet pur, care nu ar răni nici măcar o muscă. Sinceră să fiu mi se par două extreme destul de periculoase şi cred că ăsta a fost şi unul dintre punctele cheie ale filmului. Father Flynn... ei bine, despre el nu pot să spun mare lucru, decât că pentru mine a reprezentat cumva echilibrul.

Cam atât despre Doubt, vreau să vă spun câte ceva despre Meryl Streep. De când am văzut o compilaţie pe youtube cu numeroasele accente pe care le poate face (vezi filmuletul de mai jos), mi-am dat seama ce actriţă nemaipomenită e. Poate asta se datorează şi faptului că şi mie îmi place să imit diverse accente chiar dacă "măcelăresc" limba respectivă. Parcă ştiţi, nu? Am pus mai demult nişte fişiere audio de pe trilulilu aici şi oricum prietenii ştiu accentele pe care le fac eu... chiar dacă nu îmi ies bine, îmi place să îi amuz :D So anyway, here are the many voices of Meryl Streep: