Duma (review)

9/02/2010 10:51:00 AM

Love doesn't stop when time passes or you live in different places or somebody's gone.

Sunt sigura ca multi dintre voi nu au auzit de filmul asta. Sincer, nici eu n-auzisem de el pentru ca este, in primul rand, mai vechi (de prin 2005) si in al doilea rand, se incadreaza la genul "family" si eu nu prea aleg filme din aceasta categorie. In orice caz, a fost difuzat asta iarna, la TV si atunci l-am vazut pentru prima oara. Am tinut minte destul de bine ce se intampla, pentru ca treceam printr-o perioada mai grea si filmul a atins un punct sensibil.

Duma este numele unui ghepard care ajunge la o familie de australieni (cred) care locuia in Africa de Sud. Familia il ia pe Duma alaturi de ei si il cresc pana la un moment dat. Ca in orice film cu animale, ca orice film care te impresioneaza, intre Duma si copilul celor doi soti, se formeaza o legatura speciala, insa ghepardul nu este un animal de casa, asa ca baiatul ia decizia corecta de a-l duce inapoi in salbaticie. Au parte de un drum plin de aventuri, in urma caruia atat ghepardul, cat si baiatul trec prin diverse schimbari, inteleg si invata mai multe din lumea care ii intampina.

Nu ma omor dupa filmele "family" pentru ca de obicei bocesc la ele. Doar de-asta sunt facute, nu? Ca sa stoarca lacrimile din noi. Cu toate astea, la Duma nu am plans, chiar daca a fost foarte impresionant. Relatiile astea dintre oameni si animale, cum a fost si cea a profesorului cu Hachi despre care am scris aici, sunt un subiect inepuizabil pentru regizori.

Fie ca e vorba de un ghepard, delfin, caine sau o balena, intotdeauna au succes. Si stii de ce? Pentru ca sunt posibile, pentru ca exista dovezi ale acestor legaturi dintre stapan si animal si pentru ca este ceva nemaipomenit, ceva dat de la Dumnezeu, din punctul meu de vedere. Legaturile astea puternice... e ceva cu ele, nu sunt doar intamplari. Nu stiu nici eu de ce cred asta, poate pentru ca ma face sa caut o explicatie, poate pentru ca nu e usor de explicat, pentru mine e cert ca sunt speciale.

Acum, despre film, ce pot sa va mai spun? E simplu si totusi profund, e plin de aventura, te tine atent si cel mai important, te pune pe ganduri. Cei care joaca in film nu sunt foarte renumiti, dar fac o treaba bunicica, mi s-a parut realizat decent, as zice. Nu o sa enumar aici numele actorilor, ramane sa va uitati voi pe IMDB daca sunteti curiosi. Sper sa va uitati daca faceti rost de el, pentru ca merita cu adevarat si nu uitati sa imi spuneti parerea voastra, sunt foarte curioasa cum vi s-a parut.

Cheers.