Julie and Julia (scurt review)

7/09/2010 11:58:00 AM

După cum observaţi, scriu mai des aici decât pe celalalte bloguri acum. Presupun că e vorba de pasiuni, de ce pasiune mă ocup mai mult. Uneori vreau să creez, alteori vreau să urmăresc ce creează alţii.

Azi am descoperit două surse de inspiraţie. Prima este cartea lui H.G. Wells, "Omul invizibil" şi a doua este filmul Julie and Julia. Despre prima sursă o să vorbim la momentul potrivit, după ce termin de citit cartea, pentru a vă prezenta un set complet de impresii. Ne axăm, aşadar, pe a doua sursă.

Julie and Julia, ne prezintă două poveşti în paralel ale unor femei care se confruntă cu acelaşi impas în viaţa lor. Ce le aduce împreună? Pasiunea pentru gătit. Julie Powell este o tânără scriitoare, cu un job obişnuit, care vrea să îşi încerce limitele. Îşi deschide un blog pe care începe să scrie zilnic despre mâncare. Provocarea? 524 de reţete după prima carte scrisă de Julia Child, în 365 de zile. Cred că de aşa ceva aş avea şi eu nevoie, în alt domeniu, normal.

Partea cea mai frumoasă a filmului ? Cele două poveşti sunt adevărate. Dacă daţi o căutare pe Google "Julia Child" o să vedeţi cine a fost şi vă recomand să citiţi înainte câteva date despre ea pentru a înţelege mai bine filmul. Sunt sigură că în SUA este foarte cunoscută, dar uite că eu abia acum am ajuns să citesc mai multe despre ea. Meryl Streep, a reuşit cu adevărat să o readucă la viaţă prin acest rol jucat, ca de obicei, excepţional. Din punctul meu de vedere, e o poveste care merită să fie ascultată/văzută, cu atât mai mult cu cât a murit relativ de curând - în 2004, la vârsta de 92 de ani fără 2 zile- şi a fost o mare sursă de inspiraţie pentru marii bucătari ai vremurilor.

P.S. Am rămas fascinată de modul în care prepară omleta, aşa că am adăugat acest filmuleţ găsit pe youtube. Sper că şi vouă vă place :)