Ce faci cu 383 de lei pe luna?

8/25/2010 05:04:00 AM

Am avut serviciu... un an si opt luni de zile, dupa care departamentul in care am fost s-a desfiintat. In acest timp, am cotizat cu peste 55 de milioane la stat. Asadar, somajul meu a fost 75% din salariul minim pe economie si ceva din acei 55 de milioane...

In prima luna am luat 450 de ron. Ceea ce a fost OK pentru mine, chiar daca a trebuit sa imi cumpar un medicament de aproape 1 milion. Pentru ca stau cu ai mei si nu am facturi de platit si alte chestii de genul, 450 de ron mi-au ajuns pana azi, cand ramasesem cu 10 lei in buzunar. Si bine ca azi a fost zi de luat somaj pe luna iulie. Scaderile stiam ca se fac de la 1 august, dar surpriza... cat am luat eu somajul azi? 383 de lei. IIIIIiiiiii... seminteeeee... Si am facut un calcul...

Cu 383 de lei poti face urmatoarele (una din fiecare):

  • sa joci la loto 6/49 in fiecare zi
  • sa mananci de aproximativ 10 lei in fiecare zi (adica ori iti faci o ciorba pentru o saptamana, ori mananci shaorma in fiecare zi si asta pentru o singura persoana, nu cred ca iti ajunge sa faci de exemplu doua feluri de mancare sau sa hranesti mai multi oameni din banii astia)
  • iti cumperi 2 perechi de blugi si 3 bluze sau 2 perechi de blugi si o pereche de incaltari
  • platesti factura la telefon (dar depinde de factura)
  • platesti factura la lumina sau cel putin o parte din ea
  • iti platesti benzina/motorina pentru 3 drumuri
  • sa mai zic de facultate? sau control la medic? medicamente si altele? Slava Domnului ca nu am nevoie. Bine ca am doi prieteni pe cale sa devina psihologi, desi statul isi pune mana in cap ca nu ma sinucid ca tre sa imi dea in continuare banii inapoi :)).
Am ajuns la intrebarea... ce mai poti face cu 383 de lei?

N-as fi crezut ca nu o sa ma multumesc cu banii astia, dar uite ca cu 383 de lei chiar nu ma multumesc. Si ma intreb, mai ales, ce faceam daca eram pe cont propriu? Ce faceam eu cu 383 de lei atunci?

Pe de alta parte... Romania e in criza economica. Au crescut si TVA-ul, au scazut si pensiile si somajul. Au scazut 70 de lei de la fiecare, cu aproximatie. Asta inseamna 70 de lei x 900.000 de someri (cu aproximatie ca nu am gasit cati sunt la ora actuala) = 63000000 de lei noi (later update pentru ca gresisem suma) pe luna (14651162,79069767 de euro). Atat "economiseste" statul numai de la noi, intr-o luna. Pai tata, in ritmul asta, pana in (later update) DECEMBRIE, scoatem Romania din criza :)) Cine stie ce or face ei cu banii si cine stie cat or lua si de la amaratii de pensionari... si din TVA, si din salarii, si din...

LATER EDIT: Gresisem titlul!!! Nu era 383 pe saptamana, ci 383 pe luna....

8 commentsuri:

brontozaurel said...

Mie 10 lei pe zi pentru mancare pentru o singura persoana mi se pare enorm de mult. Saptamana asta am spart banii pe mancare pana acum si am ajuns la 26.96 lei. Dar nici nu mai cumpar nimic de mancare pana la sfarsitul lunii. E drept ca eu nu mananc niciodata in oras, nu-mi place ce se gaseste de mancare.

Lexis said...

pot sa intreb ce ai mancat de 27 de lei intr-o saptamana? :))

Mona said...

Cred ca era la caterinca raspunsul lui brontozaurel :D

brontozaurel said...

Nu era caterinca. Piept de pui, ceai, o ciocolata si un pachet de biscuiti. Si mai aveam ceva fructe de saptamana trecuta (o lamaie, trei pere, trei ciorchini de struguri si doua nectarine).

Lexis said...

vrei sa imi spui ca tu traiesti cu atat pe saptamana? What are you? The dragon warrior?

Ionut Dipse said...

De fapt economiseste 14651162,79069767 euro pe luna.
70 x 900.000 = 63.000.000 RON si la un curs de 4,3 ron/ euro...

brontozaurel said...

Da, si nu mi se pare deloc putin.

Lexis said...

ah da, idiot me... ai dreptate, am tastat pe calculator gresit. thanks

@Brontozaurel pai da, Ionut spunea cat economiseste statul si da, nu e deloc putin, asta ziceam si eu.